SAIFUDIN PUNCA BRAHIM DIABAI ORANG AWAM

Mahkamah Rayuan di sini hari ini mengembalikan saman fitnah RM2 juta Anggota Parlimen Pasir Mas yang menang atas tiket PAS Ibrahim Ali terhadap Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution Ismail.

Tiga panel hakim sebulat suara membenarkan rayuan Ibrahim (gambar) dan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membatalkan saman sivilnya.

Berikutan keputusan itu, kes itu akan diremitkan untuk perbicaraan di Mahkamah Tinggi.
Panel hakim juga memerintahkan Saifuddin membayar RM15,000 sebagai kos guaman kepada Ibrahim bagi prosiding di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi.

Dalam samannya yang difailkan pada 2 Jun, 2010, Ibrahim mendakwa perkataan tersebut telah menyebabkan beliau dihina, disingkirkan dan diabaikan orang awam.

Selain ganti rugi am berjumlah RM2 juta, Ibrahim turut menuntut satu injunksi melarang Anggota Parlimen Machang itu atau ejen beliau daripada mengulangi perkataan yang sama terhadapnya.
Pada 7 Sept tahun lepas, Mahkamah Tinggi membenarkan permohonan Saifuddin untuk membatalkan saman itu.

Ulasan

  1. dei macha ibrahim orang india dan china sudahbmasuk pas tapi you melayu tulen tidak tahu agama islam // tanya deepak dia jadi ulama umno sekarang rafizi suroh dia masuk islam supaya boleh kawin raja rupia umno hahahahahaha

    BalasPadam
  2. kesiannya ibrahim ali.... orang ramai dah abaikan dia rupanya.

    BalasPadam
  3. adu lepaih ni nak lompat mana plak pun taktau lagi ni pak jib pun oper

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular