SULTAN KELANTAN... OH SULTAN KELANTAN




 
Bicara buat seorang sultan kekasih rakyat,berangkat hadir solat Isyak bersama rakyat,memandu sendiri Mercedes tertera ' V محمد 'tanpa dibentang permaidani kuning,hanya ber-Croc memakai sendiri.Berjubah Berkopiah sederhana mungkin,Itulah Sultan yang mengajak rakyat takutkan Allah.Daulat Tuanku kepada الله أكبرMuhammad V, Sultan yang mengajak rakyat takutkan Allah.Daulat Tuanku kepada الله أكبرMuhammad V, Sultan untuk umat Islam Malaysia.Allahuakbar Tuanku.~fb I ♥ KELANTAN
 
sumber : Addin

Ulasan

  1. Baginda sedar di sisi AlLah SWT dia hanyalah berstatus hamba bukan sesiapa sama dengan jelata lain

    BalasPadam
  2. Tidak berkehendakkan sejadah kuning, tak ada bodyguard di kiri kanan, inilah contoh raja/sultan yang disanjung oleh rakyat. Semoga menjadi ikutan kepada raja2/sultan di lain2 negeri.

    BalasPadam
  3. AKU BERDOA...SEMOGA DIA SEGERA MENJADI YANG DIPERTUAN AGUNG MALAYSIA....!!! AMINNN...!!!

    BalasPadam
  4. alamak... kalu 'segera' jd agong... yg agonng sekarang ni...?????????

    BalasPadam
  5. buat apa bodyguard kalau sudah di kasihi rakyat.kalaulah sultan negeriku begini kan bagus...

    BalasPadam
  6. Untu makluman kami jemaah masjid Muhammadi sering terpegun kerana Sultan kami tiba2 aje ada, bersolat sunat di saf ketiga atau keempat(kerana baginda naik dari tangga hadapan bersamaan saf pertama). Bila bilal iqamah baginda tiba2 muncul. Tok Siaklah yang selalunya kelam kabut untuk membentang sejadah biasa aje untuk baginda. Baginda hadir tanpa disedari jemaah. Body guard ada tapi pada jarak dikira jauh jugalah dari baginda. Kalau bersama rakyat,rakyatlah bodyguard utama selepas Allah.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular