NAJIB NAK HAPUS MONOPOLI TEKSI KRONI UMNO...HAHAHAHAHA

Dah nampak kian terdesak Najib nie....dan yang terbaru Seri Najib Nazak berjumpa dengan para pemandu teksi dan berikrar dihadapan mereka semua bahawa BN akan menghapuskan monopoli lesen teksi oleh syarikat swasta yang disifatkannya sebagai "perhambaan moden" sedangkan selama 54 tahun UMNO/BN lah yang menjadikan seluruh pemandu teksi di Malaysia sebagai hamba abdi mereka kerana tidak membenarkan golongan tersebut mendapatkan permit individu.

Dakwa Najib, kerajaan sebaliknya akan mengeluarkan lesen secara terus kepada individu di bawah satu model baru dalam satu tempoh rancangan.

"Saya tak suka dengar syarikat dapat terlalu banyak lesen teksi. Era kita bagi pada syarikat individu kita akan tamatkan.

"Dan dalam model baru ini kita beri kepada individu dalam satu bentuk sistem baru di mana kepentingan individu kita pelihara dengan sebaik-baiknya.

"Sebab sistem pajak teksi ini satu bentuk perhambaan moden yg saya tak suka," katanya di perhimpunan Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) di Bukit Jalil pagi ini.

Katanya, sasaran tersebut akan dapat dicapai dalam tempoh antara satu hingga dua tahun kerana kerajaan perlu berunding dengan pihak berkepentingan yang berkaitan.

... sape yang monopoli teksi... bukan kroni-kroni umno....

Ulasan

  1. 'utk berunding dgn pihak berkepentingan yang berkaitan'..inilah kata kuncinya..siapa agaknya ya.Kesian najib ni , dah nak abis penggal baru nampak masalah2 rakyat...sebelum tu buat apa tak tau la...

    BalasPadam
  2. eke ele...Najib nie tak sedar ker bukan pasal teksi jer...ttp pengurusan2 pentadbiran lain yg UMNO/BN
    jalankan selama nie pun mmg menjuruskan menjadikan rakyat hamba kpd mereka.......hampeeehhh

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular