31 Mac 2011

CICO UJI RASHID BERSERBAN DI MASJID ALAZIM PANDAN??
Abu Nu'man31 Mac 2011 5 Komentar


Kelibat Cico Uji Rashid kelihatan bersama dengan Sdr Bob Lokman dan Ustaz Zulkifli Ahmad selepas kuliah mahgrib yang diadakan di Masjid Al Azim, Pandah semalam (30 Mac 2011)...

PEHH...PENANGAN UST AZHAR IDRUS DI HULU KLANG & MERU
Abu Nu'man 3 Komentar

Pada tanggal 26 Mac 2011, Ustaz Azhar Idrus berkesempanan menyampaikan ceramah agama di Masjid Ar-Ridhuan, Hulu Klang. Beliau menyambung balik bacaan kitab "Anak Kunci Syurga''...
sampai ke tempat ambil wudhuk org solat margrib


mengalahkan solat hari raya/ jumaat dah nie
sampai ke luar-luar


Yang nie pula di Masjid As Syariff, Meru Klang pada keesokan harinya.... pehhh!!!



Perangai HODOH UMNO/BN
Ir Dr bin.harun 1 Komentar




MEMANG PATUT PUN POCO-POCO HARAM..
Abu Nu'man 0 Komentar

(kalu lagu nie la memang boleh mengganggu ketenteraman awam...wakakakaka)

HARUSSANI KECEWA DENGAN UTUSAN MALAYSIA... APA CITA?
Abu Nu'man 1 Komentar

Tan Sri Harussani Zakaria menafikan tanggapan sesetengah pihak bahawa beliau hanya berdiam diri dan tidak bersuara berhubung pendedahan rakaman video seks yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebaliknya, Mufti Perak itu menegaskan, sejak rakaman video seks itu didedahkan awal minggu lalu beliau telah mengeluarkan kenyataan dengan menegaskan pendedahan itu telah mengaibkan Anwar yang juga Ketua Umum PKR kerana ia belum dibuktikan kebenarannya.

“Siapa kata saya tidak bersuara? Siapa kata saya tidak ada cakap apa? Sejak hari pertama lagi saya sudah bercakap mengenai perkara ini dan bagi saya rakaman video seks itu telah mengaibkan Anwar kerana tidak saksi yang boleh buktikan.

Saya ada bercakap dengan Utusan Malaysia tapi apa yang keluar sikit sahaja, mereka tidak keluarkan secara keseluruhan apa yang saya katakan... yang tertulis ia (video seks) hanya fitnah, itu sahaja... yang lain-lain tidak keluar,” katanya.

Kata Harussani, rakaman video seks itu boleh dianggap sebagai fitnah dan dosa besar kerana hukuman telah dijatuhkan terlebih dahulu terhadap Anwar tanpa bukti yang sahih.

“Kita buka rahsia orang ini adalah haram, benda yang tidak betul tapi didedahkan adalah satu fitnah, dosa besar dan tidak bermoral.

“Rakaman video seks itu betulkah Anwar? Laporan juga belum dapat dipastikan lagi... ini adalah fitnah dan dosa besar,” katanya.

Awal minggu ini, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan pemimpin agama sebagai “syaitan bisu” kerana mengambil sikap berdiam diri dan tidak bersuara dalam isu fitnah moral terbaru yang ditujukan ke atas Anwar itu.

Menurut Harussani, rakaman video seks itu tidak boleh dijadikan sebagai bukti.

Ini kerana, jelas beliau, menurut perundangan Islam mana-mana jenayah yang membabitkan seks perlu mempunyai empat adil yang menyaksikan peristiwa itu berlaku termasuk perbuatan zina.

“Yang dilihat dalam rakaman video seks itu tidak boleh pakai, ia tidak boleh dijadikan bukti kerana ia boleh diubah atau dimanipulasikan.

“Kalau nak jatuhkan hukuman kita kena ada empat saksi yang benar-benar lihat dengan mata sendiri peristiwa itu berlaku bukan melalui gambar atau video.

“Kalau bawa ke mahkamah, video seks itu tetap tidak boleh dijadikan bukti kerana ia hanya rakaman dan menurut hukum syarak tetap kena ada empat saksi dan kalau tidak kita tidak boleh nak jatuhkan hukuman,” katanya.

PERAK HARAMKAN POCO-POCO... APA REAKSI ROSMAH?
Abu Nu'man 0 Komentar

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak pada Januari lalu telah memutuskan bahawa tarian atau senaman poco-poco diharamkan kerana ia mempunyai kaitan dengan kepercayaan agama, juga pemujaan roh berdasarkan kajian yang menyatakan ia sering diamalkan di Jamaica dan bercirikan agama Kristian.

Isu itu menjadi polemik sejak dua tahun lalu ekoran poco-poco yang awalnya dilihat sebagai senaman semata-mata bertukar menjadi tarian.

Maklumat diperoleh dari beberapa blog menunjukkan tarian poco-poco yang menjadi tarikan banyak pihak turut dikenali sebagai pocor-pocor atau pocoh-pocoh disebabkan muzik dan sebagai aktiviti ringan.

Bagaimanapun beberapa tulisan lain pula mendakwa tarian yang datangnya dari Indonesia membawa unsur-unsur mengasyikkan dan ada unsur salib ekoran langkah pergerakan ke kanan-kiri-depan-belakang.

Pertengahan tahun lalu, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) mengadakan Pertandingan Senam Seni 1Malaysia termasuk aktiviti senaman yang dipopularkan dari negara luar seperti poco-poco.

(ala...kat perak je haram...kat Dataran boleh lagi....wakakakakaka)

30 Mac 2011

PARPUKARI DIFITNAH... INI GAMBAR ASALNYA...
Abu Nu'man30 Mac 2011 1 Komentar

Nampaknya Topeng Perak telah mengfitnah Parpukaripap dengan mengsuperimposekan gambar dia dengan seorang yang berbadan gempal seakan dia.... wajah lelaki yang asalkan juga seolah-oleh gambar seorang melayu (macam muke ala-ala papa gomo)....wakakakakaka

'Peguam Negara tolak dakwaan Rahim akan terlepas dakwaan'.. (aku pun tak paham)
Abu Nu'man 1 Komentar

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengetepikan tanggapan seorang bekas pegawai kanan polis bahawa Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik akan terlepas daripada dakwaan berkaitan pendedahan skandal video seks.

Gani berkata beliau belum lagi melihat kertas siasatan.

“Saya belum lagi melihat kertas siasatan,” kata Gani kepada The Malaysian Insider.

Polis telah menubuhkan pasukan khas menyiasat kes tersebut.

“Bagaimana anda boleh siarkan macam itu,” kata beliau mengulas kenyataan bekas pengarah siasatan jenayah Kuala Lumpur Datuk Mat Zain Ibrahim kelmarin, yang berkisar isu pendedahan rakaman video seks oleh tiga “Datuk T” termasuk Abdul Rahim, bekas ketua menteri Melaka.

Menurut kenyataan “Datuk T” aksi seks didakwa melibatkan Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketika diminta mengulas lanjut, Gani hanya mengulangi pendirian yang sama dengan menegaskan beliau belum melihat lagi kertas siasatan.

“Saya belum melihat apa-apa lagi. Ini respons saya,” kata Gani.




(gambar takde kaitan dengan cerita kat atas pun... saja nak tunjuk puak-puak nie sama minum teh o cam parpukari...wakakakaka)

kalau la KHIR ahli PR
chedet 0 Komentar

KENAPA TAK SIASAT SAMPAI MATI ?



INI BIL PERCUTIAN KHIR TOYO












nota:
kalau ini ahli pkr
atau yb pakatan jamin
akan disiasat sampai mati

sampai bila kita mesti menerima gerombolan
sampai bila kita mesti kena tipu
selama 53 tahun kita hidup dengan malapetaka

palestin ada nakba 1 may 1948 bila iareal ditubuh
kita ada malapeta bemrula pada 31 ogos 1957

SEMALAM DILINDUNGI HARI NI TAK PULAK... NAZRI MABUK KALI..
Abu Nu'man 0 Komentar

Trio Datuk ‘T’ yang mendedahkan rakaman video aksi seks didakwa melibatkan mirip seorang pemimpin pembangkang tidak akan dilindungi di bawah Akta Pemberi Maklumat sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes.

Menteri di Jabatan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz (gambar anaknya), berkata mereka tidak boleh mendapat perlindungan di bawah akta itu kerana mereka telah mendedahkan maklumat itu kepada orang awam.

Bagaimanapun, mereka boleh dilindungi di bawah Akta Perlindungan Saksi sekiranya berlaku pertuduhan bersabit dengan video seks itu selepas siasatan dilakukan.

“Apabila seseorang itu telah memaklumkan atau menzahirkan kepada awam bahawa dialah yang telah memberikan maklumat itu, maka akta itu (Akta Pemberi Maklumat) tidak boleh dipakai lagi ke atasnya,” katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2010) 2011 bagi Jabatan Perdana Menteri di Dewan Rakyat hari ini.

“Sesiapa sahaja yang pergi kepada akhbar atau menzahirkan kepada akhbar tentang maklumat, maka tidak boleh dilindungi. Maka apa yang saya katakana sebagai ‘kemungkinan’ sebelum ini, tidak lagi boleh dipakai,” katanya.

Semalam, Nazri berkata trio Datuk ‘T’ yang terdiri daripada bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Datuk Shuib Lazim akan dilindungi di bawah kedua-dua Akta berkenaan sekiranya pihak berkuasa mendapati ada kes.

Nazri turut menegaskan tidak wujud campur tangan dari pihak kerajaan dalam siasatan yang dijalankan terhadap kes itu seperti yang didakwa oleh pembangkang.

Katanya pertimbangan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat rakaman video seks itu hanya akan diputuskan selepas siasatan penuh mengenai perkara selesai dijalankan.

“Paling terbaik sekali adalah serah kepada polis untuk menyiasat dan tunggu keputusan siasatan, barulah kita tahu apa tindakan selanjutnya,” katanya.

Tak tau buat kerja lain ka UMNO APCO nie?
chedet 1 Komentar

Komik Lucah Mirip Anwar, Izzah Lapor Polis


Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar tampil membuat laporan polis berhubung pengedaran komik kartun lucah, 16 muka surat, yang menyerupai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Komik berjudul 'Kisah Juara Raja Lawak' itu, memaparkan aksi lucah pelbagai posisi, dikatakan diedarkan dikawasan Lembah Pantai semalam melalui saluran pos.

Izzah berkata pengedaran komik yang tidak bermoral itu membayangkan UMNO BN seolah- olah menghalalkan politik lucah dalam meraih sokongan rakyat.

“Saya dimaklumkan oleh pengundi Lembah Pantai khususnya pengundi baru yang mendapat salinan berserta dengan pendaftaran pengundi mereka satu majalah komik berjudul “Kisah Juara Raja Lawak” 16 muka surat dengan gambaran seakan-akan menyerupai Ketua Pembangkang dalam bentuk yang begitu lucah.

Izzah berkata beliau akan menghantar laporan kepada polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malasiya (SPRM) dan mendesak agar dijalankan siasatan terhadap konspirasi mahu menjatuhkan reputasi dan kreadibiliti bapanya, Anwar dan beliau sendiri sebagai anak sulung tokoh politik tersohor itu.

"Saya akan hantar laporan kepada pihak polis dan juga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk menyiasat perkara ini kalau benar Kerajaan Barisan Nasional memang tidak menyokong dan menolak politik lucah durjana maka saya fikir tindakan tegas wajib diambil,” katanya.

Nurul Izzah membuat laporan polis itu di Ibu pejabat polis Dang Wangi kira-kira jam 2.40 petang tadi.

Turut mengiringi beliau empat orang termasuk Ketua Pemuda PKR cabang itu Abdullah Izhar Yusof dan seorang peguam.

Izzah senada dengan pemimpin Pakatan rakyat yang lain, menolak politik kotor yang kini dimainkan pemimpin UMNO BN.

Penyebaran komik lucah ini dikesan selepas pendedahan video lucah oleh 'Datuk T' yang cuba mengaitkan Anwar.

'Datuk T' dibarisi bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Syazryl Eskay Abdullah dan bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim.

Rahim dan Eskay menafikan mereka ditahan polis sebaliknya hanya ke balai polis untuk memberi keterangan dan bahan bukti berupa video seks tersebut dan sebuah jam tangan Omega.

Pimpinan Pakatan Rakyat mempetikai tindakan polis yang tidak menahan mereka berikutan memiliki dan menayangkan video lucah kepada awam menyalahi undang- undang.

'Datuk T' sebelum ini menayangkan rakaman video lucah tersebut kepada sekumpulan wartawan disebuah bilik di Hotel Carcosa Seri Negara.

Video ihsan TV Selangor

Topeng Perak kantoi, Parpu Kari minum kopi 'O' dikatakan arak
chedet 3 Komentar


http://3.bp.blogspot.com/--ojtGcufHMI/TZHe1g8IheI/AAAAAAAACr8/SYjI99xFIyo/s1600/parpufull.jpg

Mana ada beer, itu air teh dan kopi saja. Blogger Topeng Perak dah menipu ni, Parpu Kari minum kopi 'O' saja . Kawan dia minum air teh 'O' cuma gelas je ade tulis TIGER dan GUINNESS tapi Parpu Kari dah samak.

Yang ada buih tu, Parpu Kari kan mamak mesti lah tarik punya jadi teh 'O' dan kopi 'O' tu baru lepas tarik nak bagi suam sikit tu yang ada buih.

Yang tak pandai urus air bukan ke kelantan & kedah ? Negeri Najib : Krisis Air paling teruk
chedet 0 Komentar


Krisis air paling teruk
PM jangan dok kalut kempen Sarawak ja. Nie negeri hang dah dekat nak darurat dah ni.
Umum juta- juta ringgit untuk negeri orang, yang negeri hang dah gegaq gempa pasai ayaq!!!!!

Mana pi Ismail Sabri Yaakob ( Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan & Ahli Parlimen BERA) & Saifuddin Abdullah (timbalan menteri pengajian Tinggi & ahli parlimen ).

TEMERLOH Bera Mentakab – Sekurang-kurangnya 10,000 penduduk di sekitar bandar Temerloh, Bera, Mentakab dan Seberang Temerloh termasuk Hospital Sultan Haji Ahmad Shah terputus bekalan air sejak empat hari lalu hingga mendatangkan kemarahan mereka terhadap Jabatan Bekalan Air (JBA).

Difahamkan masalah yang berlaku di beberapa taman perumahan dan kampung tradisional itu adalah antara krisis air paling teruk di daerah ini sejak banjir besar penghujung 2007.
Di Taman Setia Jasa, seramai 1,800 penduduk memasang sembilan kain rentang yang mengandungi pelbagai ayat untuk meluahkan ketidakpuasan hati mereka terhadap JBA berhubung masalah bekalan air itu.
Sementara itu, Ketua Penolong Pengarah Khidmat Pelanggan JBA Pahang, Jalaini Jasman berkata, masalah itu berlaku berikutan paip utama bersaiz 600 milimeter (mm) yang membekalkan air dari loji Kampung Lubuk Kawah pecah.
( tak kan lah paip 60cm pun hang ambik masa lama macam ni? )

Menurutnya, JBA mengenal pasti lokasi pecah di Kampung Megat Segama dan kerja-kerja baik pulih sudah selesai namun ia memerlukan sedikit masa untuk pulih sepenuhnya kerana berlaku tekanan udara yang tinggi dalam paip.

29 Mac 2011

VEDIO SEKS : MANA HARUSSANI... JADI 'SYAITAN BISU'] KAH?
Abu Nu'man29 Mac 2011 1 Komentar

SHAH ALAM, 29 Mac — Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (bukan gambar tu) menyifatkan pemimpin agama sebagai “syaitan bisu” kerana mengambil sikap berdiam diri dan tidak bersuara dalam isu fitnah moral terbaru yang ditujukan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Menurut Hadi, sikap pemimpin agama yang enggan memberikan sebarang respons terhadap pendedahan rakaman video seks oleh “Datuk T” awal minggu lalu amat dikesali.

Walaupun tidak ditujukan secara jelas terhadap siapa pemimpin agama itu, namun ia dilihat menjurus kepada Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang selama ini banyak memberikan pendapat atau komen menyentuh PAS.

“Di mana kalangan yang suka bercakap selama ini, jangan jadi syaitan bisu... yang diarahkan untuk berkata yang benar tapi tidak lakukan adalah syaitan bisu,” kata Hadi lagi.

Semalam, Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang bertanggungjawab terhadap pendedahan rakaman video seks minggu lalu.

Menurut Hadi, pendedahan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar itu disifatkan beliau sebagai “permainan politik” kotor dan bertentangan dengan ajaran Islam.

“Kita sedang mengalami satu peristiwa permainan yang sangat kotor bukan sahaja mengikut ajaran Islam bahkan ia bercanggah dengan amalan demokrasi yang diamalkan manusia sejagat.

“Kita sedang mengalami satu kecelaruan yang amat menakutkan di seluruh dunia dan apa yang berlaku ini wajib untuk kita lakukan perubahan,” katanya.

Mukjizat Al Quran dan Matematik
chedet 0 Komentar


Satu kajian daripada Dr Tariq Al Suwaidan dan terbitan bukunya “The Series Of The Scientific Miracles In Qur’an” memperlihatkan kepada kita satu jujukan nombor di dalam Al-Qur’an yang perlu kita ketahui. Jujukan ini bukanlah satu kebetulan bahkan mukjizat Allah kepada Rasul Nya Muhammad SAW.


Berikut adalah bilangan tentang perkara yang disebutkan di dalam Al-Qur’an :

¶ Solat – 5 kali

¶ Dunia - 115 Kali : Akhirat – 115 Kali

¶ Malaikat – 88 Kali : Syaitan – 88 kali

¶ Hidup – 145 Kali : Mati – 145 Kali

¶ Faedah – 50 Kali : Kerugian – 50 Kali

¶ Ummah – 50 Kali : Penyampai – 50 Kali

¶ Bala/Musibah – 75 Kali : Bersyukur – 75 Kali :

¶ Bersedekah – 73 Kali : Berpuashati – 73 Kali

¶ Orang Sesat – 17 Kali : Orang Meninggal Dunia – 17 Kali

¶ Muslimin – 41 Kali : Jihad – 41 Kali

¶ Emas – 8 Kali : Kemurahan Hidup – 8 Kali

¶ Keajaiban – 60 Kali : Fitnah – 60 Kali

¶ Zakat – 32 Kali : Berkat – 32 Kali

¶ Minda – 49 Kali : Nur – 49 kali

¶ Lidah – 25 Kali : Sumpah – 25 Kali

¶ Nafsu – 8 Kali : Ketakutan – 8 Kali

¶ Kesusahan – 114 Kali : Kesabaran – 114 Kali

¶ Muhammad – 4 kali : Syariat – 4 Kali

¶ Lelaki – 24 Kali : Perempuan – 24 Kali

¶ Bulan – 12 Kali : Hari – 365 Kali

¶ Lautan – 32 Kali : Daratan – 13 Kali

¶ Iblis (Penghulu Syaitan)-11 Kali : Mohon Berlindung Dari Iblis – 11 Kali

¶ Bercakap di khalayak – 18 Kali : Berdakwah – 18 Kali




v LAUT & DARAT : 32 + 13 = 45

Justeru itu peratusan Laut : 32/45 X 100 = 71.1111111 Peratus

Peratusan Daratan : 13/45 X 100 = 28.8888889 peratus

JUMLAH DARATAN + LAUTAN = 100 %



Kajian sains pula oleh manusia telah membuktikan bahawa air meliputi 71.111 peratus daripada bumi manakala tanah meliputi 28.889 peratus. Begitulah kebesaran dan keagungan ciptaan Allah SWT.

KU LI HINA ORG CINA: "ORG CINA MINAT PERJUDIAN LOTERI"
Abu Nu'man 0 Komentar

Ku Li wajib minta maaf secara terbuka kepada masyarakat Cina di seluruh Malaysia.

GUA MUSANG, 28 Mac – Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan langkah kerajaan PAS Kelantan mengharamkan segala perjudian termasuk loteri kebajikan sebagai tindakan terburu-buru.

“Kerajaan PAS Kelantan tidak sewajarnya bertindak secara keterlaluan kerana perjudian seperti itu adalah minat kaum Cina di Kelantan atau di mana-mana sahaja,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung Umno cawangan Chalil, dekat sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 17 Mac lalu yang meminta Penasihat Undang-Undang Negeri mengkaji semula pengharaman loteri ‘‘big sweep’’ di negeri itu.

Isu pengharaman loteri itu timbul berikutan tindakan Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam menyerbu dua buah kedai buku dan merampas tiket loteri itu bulan lepas.

DAP dan MCA membantah tindakan berkenaan dengan alasan ia bertentangan dengan perlembagaan negara yang membenarkan loteri kebajikan untuk bukan Islam.

Tengku Razaleigh, yang juga Ketua Umno bahagian Gua Musang berkata, setiap tindakan yang hendak diambil oleh kerajaan negeri itu hendaklah mengambil kira kepentingan kaum lain.

“Kita tidak menafikan fatwa yang dikeluarkan itu berdasarkan kepentingan agama Islam tetapi pada masa yang sama, kita harus melihat kepentingan kaum lain mengikut undang-undang,” katanya. – Bernama

28 Mac 2011

SIAPA SHEIKH AHMAD ROZI... SPRM WAJIB SIASAT!!!
Abu Nu'man28 Mac 2011 1 Komentar

Seorang usahawan menawarkan sebanyak RM5 juta untuk membeli Pasar Lama Majlis Perbandaran Kota Baharu (MPKB) bagi menyelesaikan kemelut kira-kira 300 peniaga yang diarah berpindah ke tempat baru.

Setiausaha Politik Perdana Menteri, Mohd Fatmi Che Salleh berkata usahawan itu, Sheikh Ahmad Rozi Sheikh Ahmad yang juga Bendahari Umno Kota Baharu, sanggup membelinya daripada sebuah syarikat yang dilaporkan telah membayar RM3.8 juta kepada kerajaan negeri untuk bangunan pasar lama tersebut.

“Sheikh Ahmad Rozi telah menghubungi saya untuk menawarkan membeli bangunan itu semata-mata mahu menyelesaikan masalah peniaga yang telah diarah berpindah segera pada 30 Mac ini oleh syarikat terbabit.

“Saya harap syarikat terbabit setuju untuk menjual kepada beliau kerana ini bukan sahaja menyelesaikan masalah peniaga, tetapi syarikat itu juga akan mendapat keuntungan sebanyak RM1.2 juta,” katanya pada sidang akhbar hari.

(SPRM kene siapa kes nie... mana mamat nie dapat RM5 juta untuk beli... nak buat loan bank confirm tak lepas sebab atas market value...)

BOLEH TGK VEDIO LUCAH... FATWA SESAT PROF UMNGOK
Abu Nu'man 1 Komentar

Susah juga bila ada sorang lagi Mashitah dalam puak-puak bodo ini... suke hati mengkiaskan sesuatu tak ikut hukum sebenar... dia kire main darurat je boleh... bangang punye bangsa...

KUALA LUMPUR 28 Mac – “Lagi pun bagi saya, melihat dengan niat 'ikhlas' untuk mencari kebenaran sama seperti seorang pengamal perubatan yang melihat alat sulit bukan kaum sejenis dengan tujuan perubatan,” kata Naib Canselor Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), Prof. Madya Dr. Baharudin Putih (gambo) kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.


Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail disaran agar tidak melatah berhubung skandal video seks yang didakwa melibatkan tokoh pemimpin pembangkang yang juga suami beliau.


Dia berkata Wan Azizah sewajarnya melihat terlebih dahulu video berkenaan dan bukannya membuat penafian berdasarkan maklumat daripada pihak lain.

Menurut beliau langkah berkenaan adalah lebih baik daripada melatah tidak tentu hala kerana ianya melibatkan maruah suami serta keluarga beliau itu sendiri yang kini telah menjadi perhatian dan cakap-cakap di warung kopi.

“Bukankah Wan Azizah itu isteri yang solehah..tetapi beliau belum tahu lagi suami beliau soleh atau sebaliknya…Kena tengok dululah video yang didakwa itu baru ambil tindakan sepatutnya seperti mencari mereka yang pakar dalam bidang berkenaan untuk menentukan kesahihan dan sebagainya.

Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini dilaporkan berkata beliau tidak berhasrat menonton video seks seperti yang didakwa oleh ‘Datuk T’ (Datuk Shazryl Eskay Abdullah).

“Terdapat dakwaan bahawa saya ingin menonton video itu. Saya tiada niat menontonnya kerana mengikut ajaran Islam, ia adalah haram,” katanya.

Tambah Dr Baharudin lagi, Wan Azizah seharusnya berpegang kepada prinsip kebenaran iaitu berani kerana benar dan takut kerana salah.

“Bagi saya dalam soal ini, hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih….Tengoklah dulu..kemudian kalau di dalam video tersebut bukan Anwar seperti yang didakwa oleh pelbagai pihak, Wan Azizah bukan sahaja dapat membersihkan imej Anwar dan keluarga, malah pembangkang itu sendiri,” katanya.

Beliau seterusnya menegaskan prinsip penafian sebenarnya asam garam kepada pembangkang kerana mereka menghidupkan budaya berkenaan untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

“Cuba kita teliti betul-betul..apa sahaja yang melibatkan pemimpin mereka, penafian demi penafian akan timbul, namun jika melibatkan orang lain, berduyun-duyun mengatakan itu benar dan perlu disiasat serta diambil tindakan dan sebagainya.

“Apa pun saya penuh yakin dan percaya, lama kelamaan rakyat akan tahu budaya yang menjadi prinsip pembangkang ini dan dapat melihat kebenaran akan timbul satu hari nanti,Insyaallah,” katanya. -MediaUMNO.

"Sahaja aku berzina dengan penuh 'ikhlas' kerana UMNO"...

LAGI PEREMPUAN SIMPANAN AYAH PIN BERBICARA
Abu Nu'man 6 Komentar


KUALA LUMPUR 18 Mac - Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendesak Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memujuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) kepada mahkamah.


Pengarah Kebangsaan JMM, Noorizawati Ahmad Zulkifli (gambar) berkata, jika Nik Abdul Aziz betul-betul berpolitik berpandukan agama, sudah pasti beliau mahukan kebenaran tanpa mengira kesan atau akibat politik yang akan timbul daripada penyerahan sampel DNA Anwar.

''Jika Nik Abdul Aziz enggan mendesak Anwar, maka ternyata beliau tidak berpandukan agama apabila sesuatu perkara itu tidak memberi keuntungan politik kepadanya.

''Maka tidak salah jika rakyat Malaysia menganggap Nik Abdul Aziz sama taraf dengan Ayah Pin.

''Satu (Nik Aziz), guna agama untuk nafsu politik dan satu lagi (Ayah Pin) untuk nafsu seks,'' katanya dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia di sini hari.

(yang ni pun ana tak minak nak tampal semua... ) 

MANGKUK JMM BERSUARA LAGI...
Abu Nu'man 2 Komentar

Awat le bodo sangat... kan dah ade dalam Quran... nak menatang fatwa bendanye...ikut je la apa yang Allah suruh termasuk hukumannya....  konferm tak pernah baca Quran.... macam solat.... takkan nak tunggu fatwa baru nak wajibkan solat....

KUALA LUMPUR 25 Mac – Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mendesak Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan ‘fatwa’ tentang apakah hukumnya pemimpin pembangkang yang didakwa berzina dengan pelacur seperti yang didedahkan melalui rakaman video seks Isnin lalu.


Timbalan Yang Dipertua JMM, Omar Salleh (si bodoh) berkata, ‘fatwa’ itu penting kerana Nik Abdul Aziz hanya menyalahkan pihak yang menyebarkan video tersebut tetapi, tidak langsung menyentuh mengenai dosa penzina dalam video itu.

“JMM berharap Nik Abdul Aziz tidak ketandusan ‘fatwa’ kerana sehingga kini masih belum ada sebarang hujah agama digunakan untuk mengutuk perlakuan zina ini.

(ana tidak berminak nak tampal semua.. sebab article dia nie khas untuk orang sawan babi seperti puak-puak UMNgOk... )

MACAM LE UMNO NAK PILIH HANG....EZAM KATAK MUKE DOK MALU..
Abu Nu'man 0 Komentar

Macam le UMNO kebuluq nak lantik hang... hang layak jadi babi kambing tunggangan UMNgOk je...

Bekas ketua Angkatan Muda Keadilan Senator Ezam Mohd Nor berkata keputusannya tidak mahu bertanding pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut diadakan tahun ini, adalah muktamad kerana sudah “serik” untuk aktif berpolitik.


“Saya sudah serik, sudah serik,” kata beliau yang menyertai Umno pada Mei 2008 dan tahun lalu dilantik sebagai anggota Dewan Negara.

Ezam berkata beliau akan menyampaikan pendirian yang sama sekiranya pucuk kepimpinan parti memintanya mengkaji semula keputusan itu, sekali gus bertanding dalam pilihan raya umum ke-13.

“Keputusan saya tidak mahu bertanding tetap dan ia kekal,” kata Ezam.

“(Pendirian saya) sudah jelas... kalaupun pemimpin parti meminta saya (agar) bertanding nanti, saya akan memberitahu mereka perkara yang sama,” kata beliau.

Beberapa blog sebelum ini menyebut beliau akan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri dan disebut-sebut sebagai pemimpin pelapis negeri Selangor.

Kata Ezam, beliau memutuskan demikian selepas melalui pengalaman cukup “serik” sepanjang dua dekad lalu termasuk mengorbankan banyak aspek termasuk ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana perjuangankan PKR dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Selepas Anwar dipecat pada September 1998, beliau bersama beberapa pemimpin yang lain keluar Umno untuk menubuhkan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau keluar PKR pada 2007 dan menyertai semula parti Umno pada 28 Mei 2008.

“Saya sebenarnya sudah keluar untuk tidak aktif berpolitik, selama dua tahun selepas saya keluar PKR dan menyertai usaha melawan rasuah,” katanya yang merupakan ahli Umno Petaling Jaya Selatan.

Ezam merupakan bekas pengerusi Gerakan Demokrasi dan Antikorupsi (Gerak), sebuah badan yang ditubuhkannya selepas beliau bebas dari tahanan ISA.

Semalam, Ezam berkata beliau tidak berminat untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Katanya beliau akan menolak sekiranya ditawarkan oleh BN untuk bertanding di mana-mana kerusi Dewan Undangan Negeri atau Parlimen.

Ini kerana, katanya beliau sudah serik dengan senario politik semasa yang dilihat telah banyak mengikis nilai moral manusia.

“Sehingga hari ini saya tidak ada perancangan ke arah itu (bertanding), bagaimanapun walaupun tidak bertanding saya akan tetap berjuang dan berusaha sedaya upaya membantu BN melawan mereka (pembangkang) dan membantu merampas kembali Selangor,” katanya.

Kata Ezam, misinya untuk menjelaskan kedudukan perjuangan politik PKR dan Anwar sudah selesai dan kini mahu meluangkan masa untuk membantu kerajaan membasmi rasuah.

“Saya menyertai Umno untuk menjelaskan tentang Datuk Seri Anwar dan PKR, di mana tugas ini sudah selesai, sudah dapat menjelaskan kepada rakyat.

“Sekarang saya mahu membantu kerajaan dalam melawan rasuah,” katanya lagi.

Ketika ditanya mengenai cakap-cakap bahawa beliau merupakan pemimpin lapisan menerajui kerajaan negeri Selangor, Ezam berkata:

“Perkara itu tak timbul. Bukan itu yang saya mahukan.”

“Saya dari awal sudah memberitahu kepimpinan parti bahawa saya hanya mahu memberi penjelasan tentang PKR dan Datuk Seri Anwar dan membantu kerajaan. Saya tidak mahu apa-apa jawatan,” katanya lagi.

IRMA BEKAS AWEK NABIL PAKAI TUDUNG... ALHAMDULILLAH..
Abu Nu'man 0 Komentar



Saja je post cerita artis kita yang dah mula berjinak-jinak amalan Islam sebenar... Irma Hasmie... ala bekas awek nabil... buat-buat warak pulak... katenye kini dia dah mula memakai tudung... walaupun ada kata-kata yang tak berapa baik bila mempertikaikannya... yang penting langkah pertama dah ada... cuti kita doakan agar dia terus istiqamah dalam perubahan itu...

cume satu je ... bile la 1st lady nak pakai tudung....??? ... mesti la time solat.... ya betul time Rosmah solat... solat?

UMNO KANTOI TAK SOLAT JUMAAT
Abu Nu'man 2 Komentar

Al kisah puak-puak UMNO nie bukannye gi solat Jumaat pun... masa time orang tengah solat jumaat... time tue digantung banner dibahagian hadapan menghadap ke Pusat Islam... kebetulan ada seorang jemaah yang kelewatan masa tue sampai imam tengah angkat takbir nak start jumaat.. masa tue katanya banner tue takde lagi... yang peliknya lepas je solat jemaat... ada tergantung banner tue... masa bile puak-puak nie gantung


Nie kononnye demo la bagi UMNO... gantung banner kat Masjid Negara 'time' orang tengah jumaat... lepas tue cabut... solat nyer tidak ...



... style UMNgOk... gantung.. snap... turun... cari port lain....kantoi.....wakakakaka

(GAMBAR) 13 RIBU SERTAI DEMO KECAM ANWAR DI MELAKA
Abu Nu'man 2 Komentar

 demo kerbau lahabau di masjid Al Azim, Melaka lepas solat Jumaat lalu
 yang nie 11 ribu org.... termasuk mamat yg pakai baju biru... kire ok lah
yg nie 13 ribu... korang kire sendiri kalu tak percaya...

muka-muka lahabau....


nie lagi sorang kerbau lahabau...

MISI PEMUDA PAS TAWAN SERAWAK!!!
Abu Nu'man 0 Komentar

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) baru sahaja mengakhiri lawatan kerja ke Sarawak pada 22 hingga 24 Mac bertujuan untuk mengemaskini dan memastikan kelancaran Jentera Pilihanraya Pemuda PAS di Negeri Sarawak. Lawatan kerja ini diketuai oleh Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS, Ust Azman Shapawi bersama-sama dengan Setiausaha DPPP Khairul Faizi Ahmad Kamil dan Ketua Penerangan DPPP Suhaizan Kaiat.

Pada 22 Mac 2011, DPPP telah mengadakan pertemuan dengan Pemuda PAS Negeri Sarawak berbincang dan memperkemaskan lagi jentera pemuda. Untuk memperincikan lagi susunan gerak kerja di Sarawak, pada 23 Mac 2011 DPPP mengadakan perbincangan dengan pesuruhjaya PAS Sarawak, Adam Ahid di kediamannya dan seterusnya bertemu dengan pemuda-pemuda Pakatan Rakyat di sebelah petangnya.
Manifesto bersama Pemuda Pakatan Untuk Anak Muda Sarawak

Dalam pertemuan bersama-sama dengan Pemuda Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh pemuda DAP, PKR dan SNAP itu, kami telah bersetuju bergading bahu dan bersepakat bersama untuk berusaha serta berazam menguasai Negeri Sarawak selepas Pilihanraya Umum Negeri yang dijadualkan pada 14 April ini.

DPPP dan Pemuda Pakatan Rakyat bersetuju membuat ketetapan mengeluarkan manifesto bersama khusus untuk generasi anak muda dan belia sekiranya berjaya menawan negeri Sarawak nanti.

Sehubungan itu, Pemuda Pakatan akan melancarkan jenteranya pada 27 Mac 2011 di bandar Kuching Sarawak. Wakil-wakil daripada setiap parti komponen Pakatan Rakyat akan memberikan motivasi, dan membakar semangat pemuda pada hari tersebut.

Tindakan Polis Tidak Profesional

DPPP juga ingin melahirkan rasa kecewa dengan tindakan polis yang tidak mencerminkan sikap profesionalnya apabila mengganggu ceramah Pentas Pemuda yang diadakan pada malam 23 Mac di Satok Kuching.

Menghairankan, mengapa ceramah masih diganggu walaupun telah mendapat permit? Adakah ada arahan di saat akhir yang mengarahkan agar ceramah itu dihentikan kerana takut rakyat Sarawak mendapat maklumat yang sahih dari Pakatan Rakyat?

Apakah ini satu lagi tindakan terdesak pemimpin-pemimpin Barisan Nasional khususnya di Negeri sarawak, kerana takutkan gelombang yang di bawa oleh Pakatan Rakyat ke Negeri Sarawak?

Rakyat Sarawak yang berani menghadiri ceramah tersebut cukup marah dengan tindakan polis itu, dan DPPP mengucapkan tahniah diatas keberanian dan kepahlawanan yang masih ada di dalam sanubari rakyat Sarawak yang cintakan kebenaran dan keadilan.

DPPP mengharapkan selepas ini, tidak ada lagi tindakan-tindakan terdesak oleh pihak polis yang menggambarkan mandulnya sistem demokrasi di dalam negara . Polis juga diperingatkan bahawa negara ini adalah negara demokrasi yang membenarkan hak-hak kami sebagai parti yang berdaftar.


Pemuda PAS Negeri akan turun

DPPP akan membuat mesyuarat susulan segera di peringkat pusat, untuk menentukan serta memfokuskan peranan pemuda negeri-negeri untuk turun di dalam pilihanraya Umum Negeri Sarawak.

Kita berharap pemuda-pemuda PAS daripada Semenanjung Malaysia dan Sabah yang mempunyai kelapangan masa, mempunyai kekuatan wang dan fizikal dapat turun ke Sarawak bagi memberikan sokongan moral dan melicinkan gerak kerja pemuda-pemuda di Sarawak.

Azman Shapawi
Timbalan Ketua
Dewan Pemuda PAS Pusat

RUMAH AZMIN ALI DIKEPUNG... APA CERITA?
Abu Nu'man 0 Komentar

KUALA LUMPUR, 28 Mac — Timbalan Presiden PKR Azmin Ali diberi notis lewat malam tadi mengarahkan beliau bertemu dengan polis pagi ini, dipercayai berhubung kekecohan ketika majlis pelancaran “Datuk Najib Altantuya (DNA)” di Taman Melawati dekat sini, Jumaat lalu.

Kenyataan media PKR yang dihantar tengah malam tadi menyebut, rumah beliau di Ampang dekat sini turut dikepung polis.

“YB Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan Ahli Parlimen Gombak memaklumkan rumahnya sedang dikeliling pihak polis,” kata kenyataan media ringkas PKR.

“Buat masa ini belum ada maklumat lanjut,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad menerusi akaun Twitternya pula berkata, “polis sedang mengepung rumah @Azminali sekarang.”

Akaun Twitter PKR Wilayah Persekutuan pula menyebut: “@AzminAli diminta lapor diri ke balai polis esok (hari ini); isu ceramah 25/3 tiada permit. Mengikut sumber beliau mungkin akan ditahan.”

Difahamkan 20 hingga 30 anggota polis berada di pekarangan rumah Azmin sekitar pukul 11.30 malam tadi untuk menyerahkan notis perintah hadir di balai polis.

Notis tersebut dikatakan diterima oleh isterinya kerana ketika itu Azmin menghadiri satu mesyuarat di sebuah hotel di Ampang Azmin yang dihubungi The Star berkata, beliau dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh isterinya.

“Dia berkata bahawa notis tidak memberikan sebab bagi saya perlu hadir di ibu pejabat polis Ampang pukul 10 pagi (hari ini),” katanya lagi.

Majlis Jumaat lalu anjuran PKR, yang didakwa diadakan tanpa permit polis, berubah menjadi ‘hodoh’ apabila anggota polis cuba menghentikan Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada meneruskan ucapannya, menyebabkan penyokong beliau marah lalu menyerang pasukan keselamatan.

Ketua Umum PKR itu, yang merupakan pemimpin terakhir berceramah telah menyampaikan ucapannya sekitar 13 minit ketika polis mula campur tangan sedangkan dikatakan telah diberi 15 minit untuk berucap.

Kira-kira 10 anggota Unit Simpanan Persekutuan (FRU) diletakkan untuk mengawal tempat majlis itu diadakan.

26 Mac 2011

DATUK ESKAY ADALAH SI KOTOL
Abu Nu'man26 Mac 2011 0 Komentar

“Tetapi sekarang, dengan adanya semua dakwaan, saya merasakan saya perlu mendedahkan kebenaran. Datuk Eskay adalah Si Kitol,” Mohamad Mahti Abdul Rahim, seorang bekas anggota polis yang pernah berkhidmat sebagai pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub


Beliau hari ini mendakwa Datuk Shazryl Eskay Abdullah telah mendampinginya minggu lalu untuk mendapatkan beberapa bekas anggota unit tindakan khas (UTK) khusus untuk sesi tayangan rakaman video seks Isnin lalu, yang pendedahannya mendakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Rakaman itu menunjukkan seorang lelaki mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita, dipercayai pelacur asing.
“Beliau bertanya saya sama ada boleh membantu mendapatkan dua bekas anggota UTK. Apabila beliau berkata ia untuk menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya memberitahu beliau saya tidak mahu tahu apa-apa langsung,” katanya.

Mohamad Mahti, yang pernah bekerja untuk bekas menteri itu selama 18 tahun menambah, dia tidak mahu terlibat dalam apa-apa masalah meskipun mengenali Shazryl sejak 1980-an.

Mohamad Mahti berkata Shazryl mengenali Anwar sejak Ketua Umum Pakatan Rakyat itu menjadi menteri kerajaan pusat pada 1990-an.

Katanya, Shazryl kemungkinan marah selepas Ketua Pembangkang itu tidak mahu memberikan keterangan dalam kes saman berkaitan komisen RM20 juta berkaitan pemerolehan projek jambatan bengkok menghubungkan Johor dan Singapura.
“Saya akan membantu jika polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mahu menyoal siasat. Jika Eskay mahu menyaman saya, silakan. Saya tidak bimbang,” katanya lagi.

25 Mac 2011

UMNO BODOHKAN BUDAK UNTUK DEMO BODOH
Abu Nu'man25 Mac 2011 2 Komentar

Gambar demo bodoh oleh puak-puak bodoh dengan memperbodohkan bodak-budak semalam di Bandar Penggaram, Batu Pahat yang katenya melibatkan UMNO, MCA, MIC, dan NGO (klik untuk lebih clear)

VIDEO SEKS : ULASAN PENONTON YANG MENONTONNNYA
Abu Nu'man 4 Komentar

Antara ULASAN kenyataan media salah seorang penonton,


1. Tan Sri Rahim menipu kerana dalam sidang media semalam dia mengatakan dia merancang semua tetapi ketika bersama saya dia mengatakan ini kali pertama menonton setelah pulang dari luar negara untuk percutian keluarga

2. Saya telah 'berpura' yakin mengenai video dan sedia memberikan video tersebut ditonton oleh Datuk Seri Dr. Wan Azizah namun beliau enggan melakukan. Nampaknya beliau pun tidak bersungguh dalam kononya mahu Wan Azizah menonton video tersebut.

3. Dari pemerhatian saya video tersebut kemungkinan besar video asal yang tidak diganggu imejnya pun. Namun pelakon dalam filem tersebut bukan Anwar. Memang sekali imbas kelihatan seperti Anwar tetapi bagi sesiapa yang rapat dan biasa melihat 'perwatakan' atau gerak geri Anwar pasti tahu itu bukan Anwar. Contohnya dalam filem Ghandi, Ben Kingsley yang melakonkan watak Ghandi begitu menjadi sehingga menggondol sekurang kurangnya 11 anugerah peringkat dunia. Saling tak tumpah seperti Ghandi namun jika sesiapa yang pernah rapat dan mengenali perwatakan Ghandi tentu tahu membezakannya.

4. Saya menyakini kumpulan ini besar serta mendapat lindungan istimewa kerana modus operandi ketika membawa saya ke hotel tersebut seperti babak filem James Bond. Nama penyewa bilik tempat menonton dan daftar kenderaan yang digunakan menjemput saya mungkin dapat mengundang fakta lebih menarik lagi.

Politik kotor dan jijik seperti ini harus dikecam oleh rakyat Malaysia. Rakyat sebenarnya sudah bosan dengan politik 'selak kain' yang lansung tidak mendidik. Isu polisi, kebajikan rakyat tidak diperdebat tetapi sebaliknya 'isu selak kain' dibincangkan secara sensasi, kesian rakyat yang terhimpit dengan kenaikan harga dan kos hidup yang makin meningkat.

Sekian


REMAJA SENGAL... ISLAM HADHARI
Abu Nu'man 3 Komentar



apa yang korang boleh aspect dari remaja ini????
................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.