PINDA AKTA AUKU??... HANYA PELAJAR BODOH JE PERCAYA NAJIB

Rasa nak cium je tapa kaki Najib bila dengar pengumuman di Parlimen bahawa Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) akan dipinda bagi membolehkan pelajar pusat pengajian tinggi menyertai parti politik.
“Untuk menghormati hak pelajar kita yang sudah dewasa di bawah Perlembagaan kami akan meminda Seksyen 15 AUKU untuk membenarkan mereka menjadi ahli parti politik ”... "Pindaan ini bagi membolehkan pelajar mengambil bahagian dalam aktiviti politik dan menjadi ahli parti politik,”


Tambah Najib ,”kebenaran hanya terhad kepada mereka yang berumur 21 tahun dan ke atas sahaja dan mereka masih tidak boleh membawa politik kepartian ke kampus”

- Najib ketika membentangkan usul memansuhkan tiga deklarasi berkaitan darurat di Dewan Rakyat hari ini.
Ini bermakna secara purata pelajar tahun 2 yang berumur 21 tahun sahaja boleh aktif berpolitik di luar kampus.

Tetapi para pelajar-pelajar universiti umur atas 21 tahun jangan mudah tertipu kerana anda semua bakal menghadapi rintangan dengan Rang Undang-undang Perhimpunan Aman yang tidak membenarkan himpunan haram, protes dan tunjuk perasaan di jalanan. Ini termasuk perarakan jalanan dengan tujuan dan bersembunyi disebalik menghantar memorandum kepada sesiapa pun, terutamanya kepada YDP Agung.

.... macam le korang tak kenal sape najib... bangsa jenis kuat menipu!!!

Ulasan

Catatan Popular