PATUT LA HACKERS NIE MARAH SGT KAT BN...

Hari ini kelam-kabut dibuatnya akibat daripada ancaman oleh kumpulan penggodam antarabangsa yang menggelar diri mereka “Anonymous”, 51 laman web agensi kerajaan menjadi sasaran.

Serangan itu bermula lewat malam kelmarin susulan amaran kumpulan penggodam antarabangsa itu yang mendakwa kerajaan Malaysia mengenakan tapisan internet dan menyekat 10 laman perkongsian fail. (senarai di bawah)

10 halaman yang terlibat adalah Warez-BB.org, ThePirateBay, Movie2k, MegaVideo, PutLocker, DepositFiles, DuckLoad, FileServe, FilesTube dan MegaUpload.


“Tindakan menyekat laman web seperti The Pirate Bay dan WikiLeaks tidak boleh dimaafkan…ia sama seperti menafikan hak asasi manusia,” dakwa rakaman suara yang tersebar di laman Youtube sejak beberapa hari lalu.

Sehingga kini, antara laman web yang telah digodam, termasuklah halaman web CIDB.gov.my, JBiotech.gov.my, UiTM Penang, TourMalaysia.com.my, KRU Studios, Parlimen.gov.my dan beberapa laman lagi. Laman Malaysia.gov.my juga kelihatan seperti tidak boleh diakses, dan seperti dibawa ke halaman Staging.Malaysia.gov.my. Buat masa ini, ianya kelihatan yang mana beberapa laman web telah digantikan halamannya, serta beberapa yang lain digodam menggunakan DDOS.

(klik untuk lebih jelas)

Ulasan

Catatan Popular