25 Jan 2011

KATAK KULIM PANGGIL HUJAN BALIK
abu nu'man25 Jan 2011 1 Komentar

... susah jugak jadi katak nie... maklumlah musim hujan dah nak habis tapi masih dok berbunyi panggil hujan... nak buat camne memang dah Allah jadikan katak spesis lagu tue.. tapi lama dah katak nie tak berbunyi pasal murtad... awat ke sebab dah duduk semeja dengan puak-puak yang sokong gejala murtad??? wakakakaka

Terbukti cubaan Pakatan pembangkang untuk meminda Undang-Undang Perlembagaan Selangor untuk memberi kuasa kepada mutlak kepada Menteri Besar memilih dan melantik Setiausaha Kerajaan Negeri, Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri telah GAGAL! Gagal kerana mereka tiada dua pertiga majoriti, walaupun pelbagai usaha dan taktik kotor yang mereka lakukan, termasuk memecat keahlian ADUN Pelabuhan Kelang YB Badul Hisham.


Cubaan meminda Artikel 52 Undang-Undang Perlembagaan Selangor yang dikompangkan sebagai untuk mengembalikan kuasa Tuanku Sultan sebenarnya adalah untuk "memperkudakan Tuanku Sultan". Hakikatnya Tuanku Sultan Selangor akan hanya menjadi "tukang cop & rubber stamp" Pakatan pembangkang sahaja. Kerana walaupun atas kertas Tuanku yang memilih dan melantik, tetapi Tuanku perlu merujuk kepada Menteri Besar dan mendapat "perkenan" Menteri Besar" sebelum membuat sebarang perlantikan. Tindakan yang jelas menghina dan merendahkan martabat dan kedudukan Tuanku Sultan.

Dan sikap merendahkan dan memperlekehkan Tuanku Sultan Selangor ini telah awal-awal mereka tunjukkan apabila mengeluarkan notis untuk mengadakan sidang tergempar DUN tanpa merujuk kepada Tuanku. Dan mereka hanya memohon perkenan Tuanku Sultan setelah notis dikeluarkan, itupun setelah dikritik hebat oleh rakyat dan kepimpinan politik.

Pada teman, kegagalan cubaan meminda Undang-Undang Perlembagaan Selangor ini membawa mesej yang jelas, bahawa Menteri Besar dan Speaker telah gagal. Disebabkan kegagalan itu, teman berpendapat Menteri Besar dan Speaker wajib meletakkan jawatan. Kalau mereka ada maruah, mereka wajib meletakkan jawatan. Dan teman cabar mereka supaya melakukan apa yang mana-mana pemimpin bermaruah akan lakukan; pikul tanggungjawab kegagalan itu dan letak jawatan!!

Begitu juga kesemua Exco dan semua ADUN Pakatan pembangkang yang menyokong cubaan pindaan Undang-Undang Perlembagaan Selangor ini. Kesemua mereka juga wajar meletakkan jawatan kerana tindak-tanduk mereka jelas langsung tidak menghormati kedudukan dan kuasa Tuanku Sultan Selangor. Kalau ada harga diri dan maruah, letaklah jawatan.

Malahan pada teman, Pakatan pembangkang sepatutnya membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor. Ini untuk membolehkan rakyat memilih untuk melantik kerajaan baru. Kerana semasa pilihanraya umum ke 12 lepas, pindaan kepada Undang-Undang Perlembagaan Selangor untuk memberi kuasa mutlak kepada Menteri Besar dan menurunkan martabat dan kedudukan Tuanku Sultan Selangor tiada didalam manifesto mereka. Malah pada teman, ini satu penipuan pilihanraya, kerana rakyat diperdaya memilih mereka tanpa mengetahui mereka mempunyai agenda yang tersembunyi untuk mendapat kuasa mutlak.

Tetapi teman cukup yakin, mereka bukan sahaja tidak akan meletakkan jawatan, ataupun membubarkan DUN. Mereka tahu kalau itu berlaku mereka sendiri akan bungkus, kerana sudah pasti rakyat Selangor sudah muak dan jelak dengan politiking mereka yang tak habis-habis, tetapi kebajikan dan kepentingan rakyat diabaikan.

Malahan teman yakin mereka akan turun kampung masuk kampung, keluar internet masuk internet bahawa UMNO/ BN telah menolak usaha untuk mengembalikan kuasa Tuanku Sultan. Mereka akan kompangkan UMNO/ BN anti Raja, anti istana. Mereka akan kompangkan yang mereka dizalimi. Mereka akan kompangkan bahawa Datuk Ahmad Khusrin adalah agen dan balaci UMNO/ BN yang dihantar untuk menjatuhkan dan sabotaj Pakatan pembangkang di Selangor.

Teman juga cukup yakin mereka akan kompang sakan bahawa kegagalan meminda Undang-Undang Perlembagaan Selangor ini membuktikan rakyat perlu memberi mereka majoriti dua pertiga dalam DUN Selangor. Maka akan dicanangkan supaya dalam pilihanraya ke 13 akan datang rakyat perlu memberi undi majoriti 2/3 kepada Pakatan pembangkang; maka barulah mereka boleh berbuat sesukan hati mereka. Kalau tak percaya yop, cuba dengar ceramah dema di Tenang & Merlimau nanti. Cuba tengok media mereka nanti. Jangan temberang lah yop, teman dah masak dengan pe'el dema ni yop!!

Apa pun, yang paling jelas ialah kedudukan Datuk Ahmad Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri tetap kekal. Beliau sepatutnya dibenarkan menjalankan tugas dan tanggungjawabnya tanpa sebarang halangan dan gangguan lagi. Sekiranya ada pihak masih mempertikaikan kedudukan dan jawatan beliau, pada pendapat teman mereka melakukan kesalahan jenayah menghalang penjawat awam menjalankan tugas dan wajib disiasat dan diheret ke Mahkamah dan jika sabit kesalahan, hendaklah dihukum dengan hukuman yang berat. Dan mereka juga jelas menghina Tuanku Sultan kerana perlantikan dan pemilihan Datuk Ahmad Khusrin bukan sahaja mendapat perkenan Tuanku, malahan sudahpun mengangkat sumpah dihadapan Tuanku Sultan.

Dan yang paling jelas, dan perlu rakyat membuka mata ialah untuk melihat betapa liciknya kepimpinan DAP memainkan dan memperkudakan segelintir orang Melayu untuk menentang Raja, agama dan bangsanya sendiri. Ini adalah bukti amalan politik cauvinis, rasis dan bigotri demokrasi yang jelas. Teman berharap rakyat dan umat dapat membuka mata, dan menolak politik sempit dan cauvinis ini. Rakyat dan umat wajib menolak Pakatan Syaitan yang akan menjahanamkan masadepan negara dan rakyat Malaysia. Amin!

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
19 Safar 1432
24 Januari 2011
In Category :
DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN WANGSA MAJU Blog Rasmi DPPWM Facebook dan Twitter

1 ulasan:

  1. Jenis spesis gila glamour mcm brahim katak,cari publisiti murahan, org dah taknak memang macam tu, meracau tak tentu pasal

    BalasPadam

................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.