26 Jan 2010

KEPANASAN: BUBAR DUN
chedet26 Jan 2010 0 Komentar



Keputusan siapakah Menteri Besar Perak yang sah akan dibuat pada 9 Februari ini, Seluruh rakyat Perak hatta Malaysia sendiri kini tertumpu untuk mengetahui perkembangan terkini isu itu. Rakyat sudah bosan menyaksikan apa yang berlaku di depan mata mereka sekarang. Soalnya sekarang, apakah akan berlaku jika benar telahan semua pihak keputusan itu akhirnya berpihak kepada Datuk Seri Ir.Mohd Nizar Jamaluddin (foto)?.


Ramai dikalangan pemimpin UMNO BN Perak yang tidak suka ini berlaku. Malah Exco Perak Hamidah Osman sendiri mengatakan bahawa satu penghinaan kepada institusi raja dan kehakiman bagi mereka yang membuat spekulasi bahawa mahkamah akan berpihak kepada Nizar dalam kes ini. Itu bukti jelas bahawa mereka amat takut jika MB Zambry Kadir tumbang pada kali ini. Jika dulu, Mahkamah Rayuan menidakkan keputusan Mahkamah Tinggi bahawa Nizar adalah MB yang sah. Kini mereka amat gusar dengan keputusan yang akan dibuat itu sebenarnya. Zambry Kadir dan barisan exconya kini "tidur tak lena mandi tak basah" gara-gara menanti satu keputusan yang bakal menggugat kedudukannya sekarang ini.

Apapun keputusan yang akan dibuat oleh Mahkamah Persekutuan, ternyata kini bahawa Zambry Kadir adalah "MB Haram" yang telah memerintah Negeri Perak tanpa amanat rakyat. Maka, atas undang-undang mana yang beliau gunakan untuk luluskan Bajet Negeri yang mencecah billion ringgit itu agaknya.
Walhal beliau bukanlah MB Perak yang sah lagi sebenarnya. Mahkamah tertinggi negara belum memutuskan perkara ini, sewajarnya Zambry tidak boleh terkinja-kinja mengatakan BN menang di Perak dan beliau MB yang sah. Cara perlantikkan dan kemenangan yang cukup memalukan itu jelas sekali menipu rakyat. Hak rakyat untuk pilihanraya semua dinafikan atas berbagai alasan yang tidak munasabah. Walhal BN takut untuk berhadapan dengan suara rakyat itu sendiri sebenarnya.

Mereka tahu, bahawa majoriti rakyat Perak tidak mahu lagi UMNO BN mentadbir negeri itu. Mereka mahu Pakatan Rakyat berkuasa kerana yakin dengan corak kepimpinan dan masa depan mereka. Sungguh memalukan, gara-gara terlalu kemaruk untuk berkuasa maka Zambry Kadir membelakangkan perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri. Mengaku beliau adalah MB yang sah, sedangkan keputusan mahkamah tertinggi masih belum dimuktamadkan.

Rakyat juga amat terkejut, dalam keadaan MB Perak yang masih "tergantung" itu, pihak polis sanggup bertindak keras terhadap ADUN Pakatan Rakyat ketika Sidang Dewan Undangan Negeri di adakan sebelum ini. Akhirnya berlakulah berbagai peristiwa yang cukup memalukan negara di mata dunia seperti membenarkan pihak polis masuk ke dalam DUN, mengangkat dan mengheret speaker keluar dewan serta bertindak kejam terhadap ADUN Pakatan Rakyat hingga berlakunya Mesyuarat DUN di bawah pokok selepas itu. Semua ini adalah satu rentetan daripada penghinaan buat Kerajaan Negeri Perak itu sendiri. Anehnya suara rakyat terus dinafikan, sehingga ke hari ini. Dan kini, nampaknya keputusan yang sudah pasti cukup menggemparkan akan berlaku. Siapakah MB Perak yang sah akan diketahui 9 Februari ini. Jika Zambry menang, maka beliau akan terus kekal sebagai MB Perak. Namun, bayangkan jika Nizar menang?.

Bukankah satu episod yang lebih memalukan akan berlaku di Perak selepas ini. Apapun sama-sama kita nantikan episod terakhir ini.

[Difahamkan Pakatan Rakyat telah mengarahkan jentera pilihanraya mereka bersiap sedia sekarang ini. Ini berikutan terdapat spekulasi Nizar akan membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak sekiranya beliau menang dalam kes ini. Jika ini berlaku, sudah pasti ramai pemimpin UMNO BN akan bertambah terluka sebenarnya. Mereka amat takutkan suara rakyat, malahan mereka tahu rakyat akan menghakimi mereka selepas ini. Justeru itulah mereka tidak mahu suara menentukan siapakan MB dan kerajaan yang mentadbir Perak diserahkan kepada rakyat. Apa yang penting, sudah pasti ramai ADUN dan Exco Perak sedia ada sekarang ini bakal berputih mata sekiranya pilihanraya negeri diadakan semula. Kemungkinan besar Zambry dan Hamidah juga akan tumbang di kawasan mereka sendiri. Inilah yang amat ditakutkan sangat oleh puak mereka].

Pendirian Kalimah ‘Allah’ Ulama PAS– satu wajah dua sisi?
Unknown 1 Komentar

Atas permintaan, saya dapatkan kepakaran rakan saya Syed Putra untuk menterjemahkan makalah asal -PAS’ Ulama ‘Disunited Stance’ dan hanya mengeditnya bagi mempastikan terjemahan seperti saya maksudkan asalnya).
 
Saya telah diminta untuk menjelaskan dan memberi rasional kenapa tampak seperti ada dua sudut pandang dan pendirian yang berlawanan di kalangan tokoh-tokoh ulama utama PAS dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan-Islam. Ia bukanlah sesuatu yang mudah dan saya pula berasa amat tidak selesa dengan tugasan ini.
 
Mursyidul Am PAS, Tok Guru Dato’ Nik Abd Aziz (TGNA) dan Presidennya, DS Hj Abd Hadi Awang (DSHA) mewakili pandangan yang menyatakan bahawa penggunaan kalimah Allah oleh pengikut agama-agama lain itu ‘yajuz’ atau ‘harus’, khususnya agama-agama warisan Nabi Ibrahim (Kristian dan Yahudi), sementara Timbalan Mursyidul Am Majlis Syura Ulama PAS, Dato’ Dr Haron Din (DDHA) (dan juga beberapa buah NGO Islam dan sebilangan ahli akademik) mengambil pendirian berlawanan, iaitu tidak membenarkan penggunaan kalimah itu oleh orang lain.
 
Saya memang mahu menulis artikel ini lebih awal, tetapi telah mengambil sikap bersabar sedikit untuk membaca tulisan-tulisan yang lain terlebih dahulu, terutamanya yang ditulis oleh para ulama. Justeru ketika tidak mendapati analisis ini, saya menulis juga artikel ini selepas diminta berbuat demikian.
 
Supaya tidak terlalu panjang dan bagi manfaat orang awam, juga penganut agama-agama lain, saya akan cuba memudahkan wacana teologi yang agak rumit ini. Namun begitu, saya tidak pula dapat mengelak daripada menggunakan beberapa terminologi atau perkataan Arab. Barangkali ia adalah pendedahan yang juga ada kebaikannya untuk sesetengah pembaca. 
 

Tamrin & Muqayyam' DPPWM Di Taman Negara
chedet 2 Komentar

Alhamdulillah DPPWM telah berjaya menganjurkan Program Muqayyam & Tamrin di Taman Negara Kuala Tahan pada 22 hingga 24 Januari yang lalu. Kami mula berkumpul di Suarau Nurul Muttaqin pada jam 2.45 ptg. Bas yang membawa rombongan kami mula bergerak pada jam 4.00 petang. Menjelang jam 8.00 mlm kami tiba di Kuala Tahan.
Walau terpaksa menempoh 4 jam perjalanan tetapi kami semua bersemangat untuk menjalani program ini.
Wajah2 sebahagian dari peserta program sebelum bertolak ke Taman Negara.
Suasana dalam bas.
Banner program yang direntang di belakang bas mengundang tarikan kepada kenderaan 2 lain.
Selamat tiba di Kuala Tahan. kami mula memunggah beg dan peralatan kedalam kenderaan pacuan 4 roda.


Sedang "check in " dalam " banglo" masing2.
aktiviti pertama lepas check in........ SOruuuu, patuk, Taam, heeeeeeee, punya la sedap hidangan makan malam tu , ditambah pulak perut yang dah dihinggut lama dalam bas. Hampir tiada sisa makanan yang kami tinggalkan dalam pinggan.. Makan malam pertama dan makan tengahari pertama kami kontrakkan kepada restoren LBK ni. Bukan kami malas masak, Nak jugak rasa selera air tangan orang Kuala Tahan .

Bengkel program pertama bermula jam 11 mlam. Kelihatan Ybhg Ustaz Abduh selaku pengarah program merangkap Ketua Lajnah Tarbiah sedang memperkatakan sesuatu.



Kuliah pertama program disampaikan oleh Ybhg Ustaz Hj Nafiri Timbalan YDP Kuala Krau Pahang. Walaupun malam tadi kami terlelap hampir jam 3 pagi, tapi Alhamdulillah semua peserta segar mengikuti lontaran ilmu yang disampaikan.

Tanda terima kasih kami, Timbalan Ketua Pemuda DPPWM sdr Izamudin menyampaikan saguhati kepada Ustaz.
Menaiki bot untuk ke Bukit Terisek dan canopy walk Taman Negara.
Ustaz Abduh memulakan pendakian kami ke Bukit Terisek dengan doa.

Bergambar di hentian ke 2 diatas Bukit Terisik setinggi +400meter
Sdr Salehuddin menyampaikan snow cap PAS yang dipakainya kepada petugas di atas canopy walk, setelah diminta sebagai kenang2an. Terbukti lambang PAS masih ditagih sehingga ke dalam hutan Taman Negara ini.
Menikmati kesegaran air mineral semula jadi terus dari anak sungai ini, setelah lebih 2 jam menitiskan keringat menikmati keindahan Taman Negara.

Petangnya kami bergerak ke perkampungan orang asli.

Diperkampungan orang asli suku batik. kelihatan Sdr Kapak dan rakannya sedang menunjukan cara2 membuat peluru sumpit.
Sdr Kapak , 15, sedang mengadakan demontrasi menghidupkan api menggunakan rotan kering dan kayu cendana.
Suasana perkampungan suku Batik di Kuala Tahan.
Bergambar bersama ketua keluarga Tok Pa We (berbaju kuning) . Beliau mendakwa dilahirkan sebelum jepun menyerang Tanah Melayu. Soalannya, berapa umur Tok Pa We sekarang ? Jawab, jangan tak jawab.
Penceramah jemputan ke 2, ustaz Fadzli Yusof menyampaikan kertas kerja bertajuk "Wala Wal Bara' "
Bergambar bersama kabus biru keungguan. suatu keajaipan yang tak semua orang boleh dapat di waktu pagi di Taman Negara.. heeeeeeeee
Terima kasih kepada Setiausaha PAS kwsn Wangsa Maju, Sdr Abdul Majid Abdul Kadir yang turut menyertai program ini dari awal hingga tamat.
Sdr Ayahanda Darun Najah sedang berdiskusi ilmunya.
Cukup bersemangat Sdr Juki Al istana Budayai, menghuraikan tugasan yang diberikan kepada kumpulan beliau.Majlis Perasmian penutup proram disempurnakan oleh Ybhg Timbalan Ketua Pemuda PAS kawasan Wangsa Maju, Sdr Izamudin Bin Ludin.
Peserta proram sedang bersiap untuk menaiki bot untuk pulang.


2 jam perjalanan dengan bot dari Kuala Tahan ke Kuala Tembeling menyebabkan Syeikh Juki tewas dengan tarikan bulu matanya.Tiba di Jeti Kuala Tembeling.
Pemandu bot enggan menyerahkan bendera dan lambang PAS yang kami ikat di bot beliau. katanya jangan sesiapa berani buka bendera itu. Biarkan disitu sampai lusuh sendiri. Lihat lah sahabat sekelian, betapa masyarakat disini menyambut baik kehadiran Bulan Purnama. Kalau orang yang tinggal di hutan dan hulu sungai pun tertarik dengan PAS, malulah kalau ada lagi spesis makhluk di kota metropolitan yang takut dengan lambang Bulan Purnama ini.

lagi gambar- gambar menarik di SINI

21 Jan 2010

TAMRIN DPPWM
chedet21 Jan 2010 0 Komentar

Esok 22 Jan 2010 . dewan Pemuda Pas Wangsa Maju akan mengadakan tamrin tahunan . Program akan berakhir pada 24 JAN 2010. Mohon semua pengunjung mendoakan kejayaan program dan keselamatan kami. Lokasi di Taman Negara. Berita lanjut akan menyusul selepas program

18 Jan 2010

PERKIM & NISA Talk Show Berjaya dianjurkan.
chedet18 Jan 2010 0 Komentar

Petugas kuanter pendaftaran sedang mendaftar peserta.
Ustazah Nur Hafizah Musa tekun menyampaikan ilmu.
Antara petugas PERKIM yang hadir.
Muslimat mendominasi seluruh kerusi peserta.
Setiausaha PERKIM Wangsa Maju menyampaikan ucapan.
Turut hadir, Ketua Muslimat Wangsa Maju dan mantan Ketua Nisa Wangsa Maju sesi lepas.

Lagi gambar disini

15 Jan 2010

Penglibatan Nisa WM di Konvensyen Nisa Wilayah
chedet15 Jan 2010 2 Komentar

DPPWM merakamkan ucapan Tahniah kepada Nisa Wilayah Persekutuan yang telah menjayakan Konvensyen pada 10 Januari 2010 yang lalu.
DPPWM juga tumpang berbangga dengan penglibatan Nisa Wangsa Maju yang turut mewarnai majlis.

Gambar atas : Timbalan Ketua Nisa Wangsa Maju yang turut beraksi dipentas utama.
Gambar bawah : SU Nisa WM sedang khusyuk mendeklamasi puisi .
berita lanjut DISINI

Dinukilkan Teks Puisi yang telah dideklamasikan pada hari tersebut .

Seindah Bidadari Syurga ..


Aduhai bidadari syurga...
Mendengar lagu dan membaca hikayat kalian membuatkan aku tertanya-tanya.
Mampukah aku menjadi seperti kalian?
Layakkah aku berdiri di sisi kalian?
Sedangkan perjuangan ku tak tersaing dengan kalian dan
kehambaanku tak sehebat pengabdian kalian…..
Riwayat bidadari syurga, menambat hatiku pada Yang Esa…

Al-Khansaa` berpuisi pada putera-puteranya:
“Wahai putera-puteraku,
Jika kamu bangun esok pagi
Keluarlah memerangi musuh-musuh Allah
Dan keranaNya, kamu akan mendapat kemenangan.”
Begitulah Al-Khansaa`
Tidak diratapi putera-puteranya yang gugur
Tidak disesali putera-puteranya yang syahid…

Iman dan taqwa ini
Begitu menusuk jiwanya
Hingga pujukan ayahnya
Gagal melenturkan hatinya
Ayahnya Musyriq
Suaminya Nasrani
Wahai Ramlah,
Kesabaranmu diganjari Allah
Ayahmu menjadi muslim
Dan suamimu kini Rasulullah S.A.W..

Tanpa gentar engkau berjuang
Penuh megah kau julangi panji-panji Islam
Wahai Nasibah
Engkau adalah lambang
Kegagahan seorang wanita…

Yang bijak, yang anggun
Yang tegas, yang lembut
Dirimu pelengkap sifat wanita
Kesetiaanmu pada Uthman tiada tandingan
Wahai Nai`lah Al-Farafishah
Engkaulah hiasan sebaik permata….

Pengorbanan Saudah yang tak ternilai harganya…
Mengutamakan yang lebih utama di hati Baginda
Walau dirimu berendam air mata…
“Wahai Rasulullah, biarkan aku terus menjadi isterimu
Kerana kedudukan itu
Lebih mulia dari seorang janda”…
Mulianya hatimu wahai Suadah binti Zam` ah….

Hafsah bin Umar…
Dalam kelemahan sebagai manusia
Masih ada ruang memohon ampunNya
Kau satukan helaian wahyu
Kalimah yang agung
Menjadi lembar pedoman turun temurun

Rumaisa
Kau sedar setiap anugerah itu adalah pinjaman
Penuh redha engkau terima
Setiap kau miliki bukanlah milikmu yang hakiki
Tiba masa harus kembali pada yang haq
Walaupun yang dikembalikan itu
Adalah anakmu sendiri….

14 Jan 2010

Umno gagal, PAS lulus
chedet14 Jan 2010 0 Komentar


Selena Tay
Saya telah menjadi seorang pemerhati politik sejak tahun 1985 lagi. Pada masa itu sehinggalah tahun 2008 sebagai ahli sebuah keluarga Cina yang menetap di Kuala Lumpur, saya mempunyai satu pendapat sahaja berkenaan dengan PAS iaitu PAS ialah sebuah parti yang agak fanatik.

Walaupun ahli-ahli keluarga saya telah mengundi parti DAP sejak tahun 1990 lagi, apabila DAP berkerjasama dengan PAS pada tahun 1999 dalam Barisan Alternatif, kami telah mengundi Barisan Nasional (BN).

Semua ahli-ahli keluarga saya termasuk saudara-mara dan juga rakan-rakan Cina saya yang lain amat menggeruni PAS sebab pada masa itu kami berpendapat bahawa PAS ialah parti yang amat merbahaya sebab PAS tidak peduli dengan kaum lain dan mempunyai fikiran yang sempit.

Tetapi semua itu telah berubah pada Pilihanraya Umum tahun 2008 oleh kerana kami sudah muak dengan gejala rasuah dalam BN dan oleh itu walaupun DAP bekerjasama dengan PAS dan PKR, kami telah mengundi DAP.

Selepas Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak, kami mendengar berita bahawa beliau amat rajin dan berusaha membantu semua kaum dan golongan masyarakat yang miskin tanpa mengira bangsa dan ugama. Beliau juga seorang yang telus, ikhlas dan berwibawa. Ini serba sedikit telah mengubah fikiran kami terhadap PAS.

Tetapi pada Februari 2009, apabila BN merampas kuasa di Perak, kami telah 100% menyokong PAS sebab kami telah melihat dengan amat jelas bahawa yang fanatik dan yang gilakan kuasa ialah BN.

Dan pada Januari tahun ini pula, sekali lagi BN telah menunjukkan belangnya. Kali ini melibatkan soal ugama pula dimana 2 sepupu orang kuat UMNO telah membuat kenyataan bahawa mereka tidak boleh menghalang orang Islam yang hendak mengadakan protes tentang keputusan mahkamah membenarkan akhbar Katolik Herald menggunakan perkataan Allah dalam seksyen Bahasa Malaysianya.

Manakala pemimpin-pemimpin PAS pula seperti Tuan Guru Nik Aziz, Salahuddin Ayub, Khalid Samad dan Dr. Dzulkefly Ahmad telah mengutuk dengan sekeras-kerasnya pembakaran gereja Metro Tabernacle dan serangan keatas gereja-gereja yang lain. Selepas ini, 2 sepupu dari UMNO ini cuba pula buat ‘damage control’. Tetapi saya yakin orangramai tidak lagi mempercayai dengan lakonan sandiwara mereka yang bodoh itu.

Akhirkata, sebagai seorang yang berugama Katolik saya ingin juga menyatakan bahawa saya rasa amat terharu dengan sokongan yang diberi oleh PAS dalam hal ini. Masa telah tiba. Saya menggesa rakyat untuk membuka mata mereka. Bukan sahaja PAS For All tetapi PAS All The Way.

13 Jan 2010

apabila ibu tiri menjadi syaitan betina
chedet13 Jan 2010 0 Komentar

Apabila Ibu Tiri Menjadi SYAITAN BETINA

Ngeri & menakutkan. Implikasi yang terjadi apabila kewarasan dan pertimbangan lenyap dalam diri seseorang. Mungkin itu juga faktor yang mendorong pembunuh yang membunuh sebuah keluarga di Gemencheh, Negeri Sembilan baru-baru ini.

[AO]IT WAS the worst possible start to the new year for this little girl.

On 1 Jan, her stepmother allegedly cut off her left ear and four of her fingers, reported Guangzhou Daily.

The newspaper reported that the suspect allegedly dragged the 6-year-old girl into the kitchen of their home in Guangdong, China.

There, she reportedly cut off her stepdaughter's left ear with a kitchen knife. The girl screamed and struggled as her blood spilled all over the kitchen floor.

Tried to run

She tried to run out of the kitchen, but her attacker caught her and allegedly put her right hand on a chopping board before cutting off four fingers.

Reports in the Chinese media said that a wound was also found near her private parts. Mr Liang Zutian, the security director of Hefeng Village in Foshan City, told reporters that he had never seen such a cruel mother.

The girl was taken to a nearby hospital by her father. He left her there with 6,000 yuan ($1,200) for her treatment. The Chinese press has been unable to contact him.

The hospital alerted the police, who arrested the stepmother.

Website sina.com reported that when she saw the police, she burst into tears. She kept crying and said she wished she were dead.

It is not known what had sparked off the attack.

Villagers told reporters that the couple got married 12 years ago but were childless at first.

The victim is from her father's previous relationship. The couple later had two children together, a girl and a boy, both born in the last two years.

She did not live in the same house as the couple and was only visiting them that day. Police are still investigating and are trying to locate the girl's nanny, who disappeared after the incident.

When reporters visited the home, the door was locked. Neighbours said the family was not badly off financially....


Berkaitan:


- Jika didapati BERSALAH, wanita ini juga layak digelar Syaitan Betina. Lanjut sila baca:

* Hajar Titis Air Mata Cerita Didera

* Urut Sambil Dera

Ismail Sabri : Harga Gula Mungkin naik lagi
chedet 0 Komentar




KUALA LUMPUR: Tiada jaminan harga gula akan kekal pada RM1.65 sehingga hujung tahun ini selepas penarikan subsidi sebanyak 20 sen yang berkuat kuasa 1 Januari lalu.

Bagaimanapun, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNK), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menegaskan, sebarang kenaikan selepas ini akan dibuat selepas memproleh persetujuan Kabinet.

Katanya, kerajaan tidak akan sewenang-wenangnya menaikkan harga bahan makanan itu.

"Buat masa ini harga gula kekal seperti yang diumumkan sebelum ini, namun begitu saya tidak dapat memberi jamiman harga tersebut tidak akan dinaikkan untuk dua ke tiga tahun akan datang.

"Sebarang kenaikan kita perlu berbincang di peringkat Kabinet sebelum membuat sebarang kenaikan harga," katanya ketika ditemui selepas memberi taklimat kepada Exco Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri Umno mengenai subsidi kerajaan di sini hari ini.

Pada 1 Januari lalu, kerajaan menarik subsidi gula sebanyak 20 sen menjadikan harganya kini RM1.65 sekilogram di Semenanjung manakala di Malaysia Timur berharga RM1.75 sekilogram.

baca lagi [click here]...

Siang berdemo nama Allah, malam berdisko sampai lupa pada Allah
kerabat 0 Komentar

Oleh: hermansamsudeen

"Sehari sebelum demontrasi NGO Umno bagi membantah penggunaan nama Allah di Masjid Negara 8 Januari lepas, Menteri Umno di Wilayah Persekutuan, Nong Chik Zainal Abidin telah meluluskan rayuan memperbaharui lesen 5 kelab malam. Sebelum ini lesen-lesen kelab berkenaan telah dibatalkan kerana bunyi bising melebihi had

http://lh5.ggpht.com/_G4UF_wN334k/S00j88DoK4I/AAAAAAAARi4/a17Vr7PFEDo/s800/umno-pertahan-kelab-malam.jpg

Nampaknya, pemimpin Umno juga tidak lupa untuk mempertahankan pusat-pusat pesta arak dan gejala sosial ini. Baguslah tu, siang berdemo bela nama Allah, malam pi pulak layan demo kat kelab malam….bila PPIM dan NGO nak pi berdemo kat Kelab Malam?

mStar : Lima Kelab Di Jalan P.Ramlee Dibenarkan Perbaharui Lesen

KUALA LUMPUR, 7 JAN 2010: Lima buah kelab malam terkemuka di Jalan P. Ramlee di sini yang sebelum ini lesen hiburannya dibatalkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) kerana menghasilkan bunyi bising melebihi had kini dibenarkan untuk memperbaharui lesen berkenaan.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, beliau membuat keputusan itu setelah pengusaha-pengusaha kelab itu merayu dan berjanji untuk mengawal paras bunyi berkenaan.

“Setelah berbincang dengan pengusaha-pengusaha kelab ini, saya dah buat keputusan untuk memberi laluan kepada pengusaha-pengusaha kelab ini memperbaharui lesen mereka.

“Mereka telah menulis surat rayuan, di mana mereka telah merayu dan mohon maaf kepada Datuk Bandar dan juga DBKL atas tindakan lalu iaitu berkenaan dengan pengawalan paras bunyi dan mereka berjanji akan mengambil tindakan sewajarnya selepas ini,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Kelab malam yang terlibat ialah Rum Junggle, Bar & Restaurant, Beach Club Cafe, Thai Club & Bistro, Passion atau Padi House serta Aloha. Beliau berkata, kelima-lima pengusaha kelab berkenaan memberi jaminan kepadanya bahawa tidak akan wujud paras bunyi yang lebih daripada had ditetapkan.

Menurutnya, standard bunyi pada waktu siang tidak melebihi 55 desibel dan pada waktu malam tidak melebihi 65 desibel.

Sementara itu, di Petaling Jaya, Menteri Pelancongan Datuk Seri Ng Yen Yen berkata, beliau menemui Raja Nong Chik meminta agar DBKL menimbangkan tindakan mereka.

Ng berkata, penutupan premis hiburan tidak sepatutnya berlaku kerana sepanjang Jalan P.Ramlee dikenali sebagai kawasan hiburan di waktu malam.

Beliau berkata, Raja Nong Chik juga mempunyai pandangan sama dan bersetuju mengkaji semula garis panduan dan peraturan mengenai gangguan ketenteraman awam disebabkan bunyi daripada premis hiburan. – BERNAMA

"

Gereja Di Bakar
al malaki 0 Komentar

Islam tak pernah mengajar penganutnya melakukan dengki khianat sesama manusia walaupun mereka itu tidak mengakui Allah swt itu sebagai tuhan mereka. Mereka tidak menyembah Allah swt akan tetapi Islam melarang melakukan sebarang 'provokasi' secara mental atau fizikal. Ada cara dan adapnya untuk berhadapan dengan mereka. Itu yang Nabi saw tekankan kepada umatnya. Walaupun dalam perang, tetap ada peraturannya. Tak boleh main 'belasah' je. Kecuali mereka yang TG Presiden gelar 'mereka yang bodoh dan bangang' terhadap agama mereka sendiri. Mereka yang saya sifatkan hanya melaungkan sayang Allah swt dan Rasulullah saw tetapi hanya dimulut atau boleh saya sifatkan untuk kepentingan tertentu. Sesiapa yang bergerak dengan jemaah Islamiah pastinya tahu batas-batas perjuangan kerana ini memang ditekankan di dalam usrah. Nak tanya sikit pada pejuang bangsa, ada ke usrah dikalangan ahli kamu? Ke faham tak apa itu usrah? Bagaimana nak pertahan Allah swt dengan berdemo di siang hari tapi kemudiannya luluskan pulak lesen kelab malam. Hoi UMNO bahalol, kalau setakat nak tunjuk sayang kat Allah swt tapi syariat mu tolak, yahudi lebih beriman daripada kamu. Jadi saya sifatkan perbuatan membakar gereja baru-baru ini adalah semata-mata strategi terbaru oleh puak-puak yang perjuangkan politik perkauman secara sempit untuk meraih kembali sokongan undi melayu.


Atau tak salah kalau saya katakan ada pihak cuba untuk mengulangi Peristiwa 13 Mei.........Wallahualam. Jom layan gambar-gambar disini
................................................................................................

SEBARANG INFAQ / DERMA BOLEH DISALURKAN KEPADA

AKAUN DEWAN PEMUDA PAS
KAWASAN WANGSA MAJU
No. Account : 564557122098
Bank : Maybank
Branch : Wangsa Maju

................................................................................................

Disclaimer

Disclaimer/ Penafian

The views expressed in the posts and comments of this blog do not necessarily reflect the Dewan Pemuda PAS Kaw. Wangsa Maju (DPPWM). They should be understood as the personal opinions of the author or commenter. Your words are your own, so be nice and helpful if you can.

Tulisan dan komen daripada pembaca terhadap artikel di atas adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian dppwm.blogspot.com. DPPWM tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan dan komen berkenaan.