CAMNE PUAK-PUAK YANGMASUK MASJID TAK TUTUP 'AURAT'???

Nampaknya begitu tegas sekali MAIS mengenakan larangan kepada bukan Islam untuk memasuki ruang masjid/ surau di Selangor demi menjaga  kesucian dan kehormatan masjid dan surau tersebut.... apa yang MAIS faham akan maksud 'kesucian dan kehormatan'... bagaimane dengan orang "Islam' yang tak tutup kepala... senang cakap macam bini PM Rosmah.... ke itu termasuk dlm kategori menghormati masjid/ surau...!!! Usah bercakap umpama manusia yang BODOH!!!!

KUALA LUMPUR - Setiausaha Mais Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata larangan itu perlu dipatuhi demi menjaga kesucian dan kehormatan masjid dan surau.

Larangan ke atas bukan Islam memasuki ruang solat masjid dan surau di Selangor tidak terhad kepada Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching yang kini berhadapan dengan kontroversi. 

Majlis Agama Islam Selangor (Mais) menegaskan larangan dikenakan ke atas Teo menerusi surat amaran, yang diterima wakil rakyat itu semalam, merangkumi semua orang bukan Islam di Selangor termasuk wakil rakyat dan ahli-ahli politik.

“Dalam surat amaran yang diberikan Teo, kita melarang beliau daripada memasuki ruang solat masjid dan surau di negeri ini.

“Kalau beliau mahu buat program boleh buat di kawasan luar ruang solat... keputusan kita tegas,” kata beliau.

Selain itu, beliau berkata larangan daripada memasuki ruang solat itu juga turut melibatkan semua orang bukan Islam termasuk wakil rakyat sama ada dari Pakatan Rakyat (PR) atau Barisan Nasional (BN).

“Semua orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki ruang solat masjid dan surau. Mereka hanya boleh memasuki kawasan lain tetapi dengan syarat mesti ikut peraturan yang ditetapkan.

Mohammed Khusrin juga menegaskan jika masih ada wakil rakyat bukan Islam memasuki ruang solat tindakan tegas akan diambil terhadap mereka.

“Kita tidak ada undang-undang untuk dikenakan kepada orang bukan Islam yang memasuki masjid dan surau tetapi jika secara berterusan ia dilakukan kita akan ambil tindakan lain termasuk membuat laporan polis,” tegasnya.

Ulasan

  1. dajalliah kamu sume

    BalasPadam
  2. PAKAIAN RESMI BAJU KEBAYA ALA-ALA PRAMUGARI .TERLUPA MODESS? PAKAI TISU TANDAS PUN TAKPA JANJI WANG BESAR SINI MASUUUUUK.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular